Cuvinte din trecut

Bobul de nisip

dadu drumul bobului

de nisip

in groapa

ce-o facuse cu degetul.

„Asta e Universul  !”

filosofa cu glas stins.

peste citeva minute

un ciine uda

groapa.

„Asta e viata ! „

(23.11.1989)

Ploaia

se bat ielele

pentru-un petec de cer

senin.

si Sfintul Ilie trece

cu carul sau

si cu calul.

scaparind

scintei.

si fuge.

Fuge Ilie !

repede, in casa.

stringe rufele de pe

sirma.

sint uscate.

baga puii in cotet.

sint mici.

inchide gainile in pod.

sint grase.

…si uite Doamna ca si tu esti

o vietate.

Si Ilie se razbuna

pe tine.

(3.05.1990)

Si

 misterele s-au ascuns

de mine.

ca greierele

in iarba

si daca bate vintul

eu pot sa ascult.

si voi auzi

un tiriit

negru.

voi sti ca

a fost

misterul.

(3.05.1990)

Reclama

 am vocatie in a

descoperi

pietre in praf.

pun serviciile mele

la dispozitia oricui

se impiedica

de bolovani

invizibili

si imaginari.

(3.03.1990)

Frunza

nu esti o floare

ci o flacara.

arzi

si cazi

toamna

in lacul de linga tarmul

pe care

indragostitii

isi fac juraminte.

primavara

renasti.

mireasa

mea

cu haina

din muschiul de dantela

al soarelui

si

al

pamintului.

(3.03.1990)

Intrebari

 Si daca toate

gindurile-mi tes

o pinza de abur in

jurul meu

Unde voi mai fi

Eu,

miraculoasa,

feerica,

lumeasca

nastere din

lut ?

(3.03.1990)

Orgoliu

 am ridicat perdeaua de pe fereastra

care da spre

copilarie,

cu gindurile am fluturat-o

in fata adolescentei

trufase,

batjocoritoare

   „Cine esti TU ? „

   „Eu sunt TU. Asa erai cind, pentru tine lumea nu exista decit ca o minge

de joc si ca un simplu

sotron.”

(3.03.1990)

Mister

 niciodata n-am stiut de ce nu

seman

cu

imaginea dintr-o oglinda.

acelasi om.

aceleasi gesturi.

sufletul difera.

(1.03.1990)

Cintec

 tot ceea ce ti-ai dorit

a fost sa cunosti

nemarginirea

sub forma unui

copac al linistii.

si ceea ce ai gasit

e doar glasul  citorva

frunze.

uscate si ele.

(27.02.1990)

Vrere

 As vrea sa am

o floare

pe care n-a plantat-o nimeni.

As vrea sa am

o floare

pe care Soarele

n-a incalzit-o

niciodata.

Cu ea as vrea

sa scriu

un poem despre Dumnezeu

si

despre mine.

(26.02.1990)

PLINS

 ninge-n

Transilvania.

e liniste.

si fulgii mari

sint lacrimile

unui cer

greu si plin

de speranta ce-o port in mine.

lacrimi pe miini

lacrimi pe gene

lacrimi pe dealuri

lacrimi.

caci

ninge

in

Transilvania.

(28.11.1989)

EGO

 mi-am scris in jurnal

primul cuvint din luna

decembrie:

ninge.

si nu stiu

de ce trebuie

sa miros

cerneala violeta

de pe degete

si petele de pe hirtia alba.

ca sa scriu un alt cuvint:

Ego.

(11.12.1989)

PASIUNI

 fuga

in doua ace.

ale timpului.

ora dupa ora

(13.11.1989)

RUGA

da-mi Doamne

prima zi

din facerea lumii.

atunci cind ochii-i voi deschide

din bezna

creierului.

(13.11.1989)

HIEROGLIFE DE SEARA

 pe cind visezi

stelele

cu trupul gol

sa ti s-arate in fereastra

si singura

sa fi

imparateasa lor.

atunci uiti

ca totul, si  foc

si jar

te vor cinta

sub lumina

lunii

ce-ai renegat-o.

-Uricioas-o!

Eu n-am murit

decit  sa-ti fiu

sora!

(28.11.1989)

DOI

cinci degete

si o palma

cu cinci linii distincte.

        Tu esti ?

        Eu, mereu-a ta oglinda.

Palma-n palma

cu zece.

degete.

linii.

contopite

in cinci.

(11.12.1989)

OGLINDIRE

 o rama de lemn.

o oglinda.

eu si

eu.

un gest scurt.

doar eu.

o rama de lemn.

era si o

oglinda.

(29.12.1989)

DRAGOSTE

 ma privesc

ma gindesc

te vad.

te privesti

te gindesti

ma vezi.

amindoi.

goi

sub baldachinul

unei vechi amintiri

din casa

bunicii.

facem dragoste.

era vorba despre

fericire.

(06.01.1990)

3 thoughts on “Cuvinte din trecut

  1. Hahahaha….e adinca mai , nu ????
    Ideea e ca , productiile astea „filozofice” au o vechime de 20 de ani. Cata a „salvat” citeva de la incinerare si mi le-a inminat in cel mai oficial mod cu putinta !
    -Unde-s restul ,intreb ?
    -Au disparut dar nu ma intreba cum.
    -Pai astea cum au scapat?
    -Ar fi mai bine sa nu sti amanunte….

    Apreciază

  2. Pingback: Leapşă… | talentirosit.com

Ai ceva de spus ?

