Halloween cu paracetamol si clatite

Intr-o seara de noiembrie, abia tirindu-ma am ajuns acasa de la serviciu. Fusese una dintre zilele acelea in care, in plina epidemie de viroze, abia mai reusesti sa-ti tii capul intre umeri dar sa trebuiasca sa asiguri confortul medical al altora. Sectia fusese intoarsa pe dos de gripa ce, nabadaioasa si revendicativa isi cerea contributia la planul de medicamente.Ei bine, nici eu nu scapasem. Si-am intrat in casa cu gindul la o baie calda si la un ceai fierbinte de scortisoara cu ghimbir. In prag, ca de obicei ma intimpina Cata, cu un zimbet larg afisat pe fata ei inocenta. Deja cunosteam „simptomul” asa ca, cu oarecare temere am lansat intrebarea:
-Ce-ai mai facut ?
Cel mai candid suris fu raspunsul.
Cu ultimele puteri m-am dezbracat si m-am bagat in pat.
Fiemea, vazindu-ma ma calari asa cum avea ea obiceiul si-mi dete un sarut ca la carte, apoi zise circumspect:
-Mami , tu ai febra.
Isi baga palmele pe sub bluza mea cautindu-ma „doctoriceste”.
-Hai sa-ti vad gitul.
Am deschis un ochi si cu un efort suprem i-am facut semn ca sa ma lase-n pace.
-Iti fac un ceai, vrei ?
Am soptit un lesinat „da” si cred ca am adormit. Nu mai stiu cit a trecut pina cind am simtit o bataie pe umar si o boare de scortisoara ce ma facu sa ma trezesc.
-Un ceai de scortisoara, asa cum imi dai tu mie.
Si-atunci , un glas preacunoscut mie imi tuna in urechi:
– ‘Achiii….bea-l ca se ‘aceste.
Era Teo, peltica prietena a lui Cata.
Supraomenesti eforturi am depus ca sa-mi ridic capul de pe perina simtind cum ma dezintegrez in bucati.Nu stiam  daca mina mea a fost aceea care a dus cana la gura cum nu stiam daca aroma aceea de scortisoara nu era cam ‘expirata’. Stiam doar ca vreau sa dorm si sa vina a doua zi cind, cu siguranta ma voi simti mai bine.
-Uite si paracetamol. Bea-l ! zise Cata cu un ton la care n-am avut replica. Si nu stiu daca mai eram in stare si de asta. Am inghitit cele doua pastile pe care ea mi le baga in gura, am dat pe git si ultima inghititura din licoarea de scortisoara si n-am mai stiut nimic.
Cel mai binecuvintat somn ma purta in lumea fara de vise . Somn perturbat citeodata de zgomote ciudate si imagini halucinante. Cred ca aveam un cosmar…gindeam filozofic, cuibarindu-ma sub plapuma calda. Sunete de sarabanda imi populau creierul si , rareori mai puteam ca sa deschid cite un ochi. Si ceea ce reuseam sa disting , prin ceata care ma inconjura, erau doua siluete ce se leganau, ca intr-un ritual, in jurul patului. Citeodata mai simteam miros de fum tot asa cum un iz de vanilie ma facea sa ma intreb: oare de unde vine?
Mai tin minte ca, la un moment dat, Cata ma trezi cu un sunet ascutit ce ma facu sa ma string in mine si-mi baga in gura ceva ce avea gust de brinza si era…dulce.
-Trick or treat? mai zise ea si un riset pe doua voci fu singurul raspuns.
Am mestecat si-am inghitit cu noduri ceea ce ea imi dadu si-am cazut iar intr-un somn care, de asta data fu atit de profund incit n-am stiut cind se facu dimineata.
M-am trezit si-am privit in jur. Nu reuseam sa ma dezmeticesc ce mama saraciei se intimplase cu mine asta noapte. Am vazut-o pe Cata cum isi dormea somnul si-atunci flash-uri de memorie incepura sa ma faca sa-mi pun intrebari. Si primul lucru pe care l-am vazut a fost casca de skateboard pusa undeva,linga pat .Apoi veni rindul cotierelor care tronau maiestuos pe masa din bucatarie. Si, in timp ce mergeam prin casa prospectind totul simteam ca ma lipesc de podea. Cu groaza am vazut pe parchet ceva ce semana a …pete de nu stiu ce. Abia cind am scrijelit acel ceva mi-am dat seama ca era ceara. Si-atunci m-am dumirit ce fusesera acele lumini care dansasera in jurul meu. Si mai ales ce era acel fum pe care-l simtisem. Sfesnicele din casa facusera o procesiune de …purificare, banuiesc, gindindu-ma la aerul atit de „misterios” al fiicei mele, de c-o seara inainte. Cu mare teama m-am uitat pe aragaz unde o tigaie cu…clatite trona aratindu-si regeasca „compozitie”. Am gustat una si….multitudinea de arome ce-mi trazni papilele gustative imi paraliza orice simt. Linga tigaie era cana in care era …ceaiul si, sincera sa fiu, haba n-aveam ce ierburi erau acolo.Eram ca in transa.
Si-atunci un glas binecunoscut mie ma facu sa tresar:
-Trick or treat ?
Cata era in spatele meu, cu casca de skateboard pusa smechereste pe cap, cu un sfesnic intr-o mina si cu o fluierice in cealalta.
-Vad ca ti-ai revenit, zise poznas si-mi zimbi larg.
-Ce-ati facut aseara ? am intrebat mai mult ca sa ma aflu in treaba.
-Am sarbatorit Halloween-ul mami. Si ce alt prilej mai bun pentru a testa ceea ce-am citit pe net daca nu boala ta?
Se aseza imparateste pe un scaun si ma privi cu subinteles. Apoi zise:
-Tot ritualul de indepartare a spiritelor rele a dat roade. Si fiertura de marar, scortisoara, rozmarin si leustean a reusit comform cu reteta.Doar ca n-am mai avut rabdare sa se dezghete ficatul de pui ca tu erai prea bolnava. Asta a mai lipsit din reteta.
(Deja mi-era frica sa cer lamuriri suplimentare.)
– E drept ca si cuvintele spuse au avut rolul lor dar cred ca si paracetamolul a avut efect. Cred adica ca paracetamol ti-am dat.
Si ridica vadit nedumerita din umeri.
-Nu vreau sa mai stiu nimic, i-am zis punindu-i un deget sub barbie. Si ca ritualul sa aiba efect deplin, o sa cureti mizeria pe care voi doua ati facut-o aseara aici. Asta asa ca sa nu suparati spiritele cele bune. Eu va multumesc oricum pentru ajutor si merg sa ma culc iar.
Si-am plecat in dormitor cu fiemea pe urmele mele.
-Si ceara cum o curat ?
Invelindu-ma in plapuma i-am zimbit larg :
-Cauta pe net…..Trick or treat ?

 

 

Ai ceva de spus ?

