(II) d’ale internetului : forwarding emails

Cind am deschis  azi  servicul de email pe care-l folosesc am zis : gata domle’ , ajunge ! M-am saturat de email-urile astea fantoma, de email-urile care  cer sa le retrimit in lumea mare ca daca nuuuuu… voi avea ghinion 100 de ani de acu’  incolo sau de  email-urile la continutul carora ajung abia dupa ce scrolez (!)  juma’ de pagina de adrese de email apartinind altora. E  frustrant sa vreau  sa vad ce au altii de aratat lumii  si sa nu pot afla decit daca citesc o lista interminabila de nume (din care nu pot afla nimic nou  dar in care sa gasesc gratis informatii ce tin de domeniul privat)  sau, sa trebuiasca sa retrimit si altora continut audio-video absolut hilar,  gen…poze cu icoane pictate cu brizbrizuri  si stelute sclipitoare sau fosforescente de-mi iau ochii si-mi opreste mintea-n loc,  PPS-uri concepute in cel mai jalnic mod cu putinta , ca sa nu mai vorbesc despre vmw-uri al caror continut nu este cit de cit descris intr-un mesaj de insotire.

Si daca totusi crezi ca , mesajul pe care l-ai primit, merita sa fie retrimis si altora atunci aplica legea bunului simt si tine cont de citeva amanunte care stau la baza (a ceea ce se numeste)…forwarding emails.

1. Citeste cu atentie mesajul. Gindeste-te daca, mesajul pe care-l ai chiar  intereseaza persoana/persoanele  careia/carora vrei sa-l redirectionezi ; daca e o poveste bazata pe fapte reale, o poveste cu morala, continut umoristic (asta doar  daca receptorii email-ului tau au acelasi simt al umorului ca si tine),  urari,  felicitari,  linkuri de redirectionare spre un domeniu care intereseaza si pe ceilalti,  etc.

2. Sterge toate adresele de email publicate  pe ceea ce-ai primit, precum si comentariile facute de altii privind continutul email-ului.

3. Adauga un comentariu personal referitor la continut. Daca nu ai ceva in plus de spus, atunci mai bine nu-l retrimite.

4. Nu retrimite mesaje care incep cu: ” Crezi sau nu, e adevarat…”,  mesaje de loterie sau de …”noroc”, mesaje ce sustin acte de caritate daca nu sunt autentificate de organizatia care le deruleaza.

5. Nu redirectiona spre altii mesaje care se incheie cu: ” Vei fi blestemat daca nu retrimiti…”.

6. Protejeaza datele de identificare ale altora. In cazul in care retrimiti email-ul mai multor persoane, atunci publica adresele acestora in spatiul Bcc .  Sterge toate adresele de email ce apar in corpul email-ului, adrese ce , cu usurinta pot fi copiate pt. a ajunge la indemina celor care se ocupa de activitati de advertise si de spam. Daca tie nu-ti place ca sa-ti fie inundat inbox-ul cu oferte de cumparaturi atunci,  cu siguranta nici altii nu agreaza acest lucru.

7. Gindeste-te de doua ori inainte de-a retrimite un email. Gindeste-te daca, umorul din continutul lui nu e ofensator, daca articolele  chiar sunt interesante,  daca fotografiile expuse in mesaj nu aduc  prejudicii  imaginii  dar si profesionalismului tau, daca materialul video atasat e conform descrierii . Abia atunci, daca toate aspectele astea sunt Ok,  retrimite  mesajul tinind cont de ideile de mai sus.

8. Nu fi idiot retrimitind email-uri care nu au ceva concret de spus. S-ar putea ca, data viitoare cind trimiti ceva, destinatarul sa nu se mai oboseasca sa citeasca si mesajul tau va ajunge direct in trash.

9. Nu retrimite un email care are un atas conceput intr-un program pe care sti ca, destinatarul nu-l are instalat pe computerul lui. Nu de alta dar, nu va putea vizualiza ceea ce ai dorit sa-i arati.

10. Nu retrimite  mesaje in care se solicita bani, daca nu esti sigur ca cel care cere e de buna credinta si o face doar in scopul in care a fost facuta solicitarea.

11. Ai grija ce format dai emailului. Acesta va fi cartea ta  de vizita. Fa-l lizibil, scrisul sa fie fara inflorituri gen gothic sau grafitti si, pe cit posibil, sa te limitezi la a folosi una, cel mult doua culori. E greu sa citesti un text pestrit ca penajul unui papagal. Daca a trecut prin mai multe actiuni de tip Fw, atunci emailul va avea un aspect ce-l va face greu de citit. Barele verticale ce apar in corpul email-ului vor ocupa din spatiul destinat textului sau al continutului in sine. Copiati mesajul, stergeti tot corpul email-ului si editati un alt email cu acelasi continut.  Acum va fi „curat” si bun de trimis. Parca altfel arata !

12. Mesajul personal pe care-l adaugi sa fie scurt, concis si fara filozofeli care, poate ca nu intereseaza pe nimeni. Lasa-i pe cei carora le retrimiti email-ul sa hotarasca. Eventual, daca vrei sa le cunoasteti opinia, poti sa le comunici acest lucru intr-un mod cit mai explicit si simplu cu putinta.

Ar mai fi de adaugat ceva ? Daca, la acest capitol aveti idei mai multe decit mine atunci le astept  in regim Fw  :)) … dar nu uitati de Bcc.

Si acum, acest mesaj moralizatoro-formator de opinie ( mda ! )  puteti sa-l  retrimiteti altor 10 persoane (cel putin) ca daca nuuuuu….etc.  Cunoasteti deja.  Suna al naibii de bine si de deranjant , nu ?

3 păreri la “(II) d’ale internetului : forwarding emails

  1. hhehe.. imagineaza-ti cum ma simt eu cand dau cate un mass [pe ym.. nu pe mail] cu cate un link legat de ce pictez.. sau o lansare de carte si cica sa nu mai trimit. se pare ca lumea inca prefera bancurile.. sau sa dea mai departe aia cu se inchide Yahoo.. bla bla.. nu mai zic de ghinionul de 100x ani mentionat la inceputul articolului

    Apreciază

Ai ceva de spus ?

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s