I am smart… pentru ca sunt ROMÂN

Chiar nu ma intereseaza care (sau citi) vor fi circotasii care vor vedea in mesajul asta un prilej de advertising al unui brand de/cu imagine national(ist)a. Nu ma intereseaza daca, pe unii dintre conationalii mei ii va deranja asocierea imaginii de tara si de culori tricolore cu un steag al altei tari cum, defel nu-mi voi bate capul cu lamentarile susnumitilor in legatura cu reclama pe care un outsider o face tarii.
Am avut ocazia ca, de-a lungul multelor mele incursiuni pe ape virtuale ce nu emana parfum de românism (sau de român) sa vad ca strainii sunt mult mai „aplecati” spre a ne onora natia decit noi insine putem si ar trebui sa fim indreptatiti s-o facem. Am intilnit destule exemple care m-au facut sa ma simt mindra ca sunt ROMÂN cum,  m-am simtit atit de mica vazind reactia românilor in fata acestui fapt.  Denigrarea, punerea la zid, indoiala aruncata asupra motivului adevarat care a stat la baza actiunilor respective sunt doar unele dintre multele metehne de care romanii (majoritatea)  sufera , devenind, in cele din urma un fel de sport national !  In mintea lor nu poate exista acea viziune a jumatatii pline a paharului. Multele frustrari de diverse origini ii incorseteaza atit de al naibii in propriul ego si-n  imaginea , deformata dealtfel a propriei valori  incit nu vad in jurul lor decit conspiratii, idei de capatuiala , rea vointa si ginduri ascunse. Nu vad ca, poate exista si un lucru bun facut pentru neamul asta .  Si, intrebarea fireasca care-mi intarita neuronii e doar una singura si lor le e adresata: Voi ce-ati facut pentru tara voastra ?
Doua au fost subiectele care m-au facut sa ma gindesc la faptul ca, a fi român presupune, la urma urmei, a mai avea o urma de bun simt ancestral.
Subiectul nr.1 vorbeste despre anul 2010 si despre o campanie pentru promovarea ciocolatei Rom, campanie creata si produsa de Kandia si care a castigat Marele Premiu la  Lions Promo & Activation, Festivalul International al creativităţii de la Cannes. La prima vedere,  pare a fi o reclama pentru o ciocolata americana dar, care pastreaza brandul „batrinei” ciocolate .  Oarecum contestata a fost la un moment dat aceasta campanie dar, la final, nu a facut decit sa reinnoiasca si sa revigoreze un celebru brand romanesc de ciocolata si,  in acelasi timp sa incerce sa schimbe o perceptie a notiunii de…A FI ROMÂN. Laudabila e initiativa celor de la Kandia  si  McCann Erikson. Interesanta dar indrazneata de altfel e si ideea care a stat la baza acestui „produs” media deoarece, a plecat de la celebrele (dar atit de hulitele) definitii date de catre Google la : romanians are…
Subiectul nr. 2 face trimitere la „Unchiul Sam”, un american adastat pe meleagurile Clujului si, care a gasit in Romania , tara in care si-a facut o coliba a lui, un loc pe care l-a numit acasa. Multi i-au pus sub semnul indoielii buna credinta si reclama  pe care o face Romaniei, unii n-au inteles ce face Sam, altii il contesta  si vad doar banii pe care el ii cistiga de pe urma sederii lui in Romania, citiva il cred agent al CIA .
Chiar au importanta toate aceste lucruri ?  Sau e mai important faptul ca, in ghidul lui turistic, el vede tara asta ca fiind un loc  „care il face sa pluteasca”,  iar  in videoclipurile pe care le produce, brandul Romania e la loc de cinste si cinstit asa cum se cuvine ? ( Romania ! The Documentary-episode 2 )
In loc de concluzie o sa scriu fraza de final a cartii-ghid publicata de Sam si intitulata sugestiv The Complete Insider’s Guide to Romania: 2011.
” Many tousands of more Romanians have treated me exeedingly kindly and well , including giving me valuable  criticism and insight on my website. To them and to the timeless beauty that seems steeped in every pore of every rock and tree and field in this amazing country, I am eternally grateful for my life here.”

Creditele merg catre:
1. The Inspiration Room– Romanians are smart
2. ” Gindul” – De ce iubesc Romania

Ai ceva de spus ?

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s