Intrebari (a)politice

Motto:

” Ochiul e egal cu degetul, in masura in care amandoua sunt membre ale aceluiasi corp. Da, ochiul e diferit de deget, dar nimeni n-are motiv sa fie invidios : dupa cum degetul nu poate vedea, nici ochiul nu poate apuca.” Fericitul Augustin

Cine ne credem a fi ca sa putem arunca cu epitete la tot pasul ?
Pe cine vrem sa pacalim ca suntem destepti si inteligenti ?
Cum deal-uim cu nesimtirea cu care ne inconjuram pentru a face un pas in fata ?
Pe ce ne bazam atunci cind aruncam cu piatra ignorantei sau a nestiintei ?
In ce fel ajungem la o concluzie de bun simt in ceea ce priveste statusul nostru moral ?
Pe cine mai scuipam in fata atunci cind adevarul ne este virit sub nas ?
Cit de des vizitam  wc-ul de teama de-a nu fi prinsi in public cu pete pe pantaloni ?
Ce fel de gudureala aplicam atunci cind mina ne bate protector pe crestet, mintindu-ne ce frumosi si devreme acasa suntem?
E de bine ca sa vomiti la vazul prostiei de linga tine, prostie care te-a transformat intr-un EU, poate, prea individualizat ?
Te vrei inapoi? Vrei inapoi acel EU atemporal cu radacini in EU-l medieval sau poate in EU-l contemporan Star-trek-ului ?
O vrei pe tanti Mita, femeia de servici din scara blocului sau pe Socrates?
Ii vrei pe amindoi inapoi ca parti ale intregului ?
Te pot eu accepta ca sa-mi faci publice gindurile ?
Cum as putea sa cred in ceea ce spui atita vreme cit doar eu stiu ce e in interiorul meu ?
Cum  sa-mi doresc sa schimb un sistem atita timp cit am putere in a schimba doar locul pe care-l acord celor pe care i-am ales ?
Sunt prea individualista atunci cind refuz orice gindire negativa ?
Cine (si cu ce drept) ma poate judeca atunci cind (nu) vreau sa  fac greseli ?

Si, s-ar putea ca tanti Mita cea atit de primitiva  sa se transforme peste noapte intr-un Socrates cum si viceversa e posibil a se intimpla.
Multumita cui ?  Sau, datorita cui ?

 

Ai ceva de spus ?

