La o pizza cu Pandele

Pandele ?Ei bine, el e nepotul meu, grafician exceptional, genial user al mai multor limbi de circulatie internationala(dar si al jargonului lor in egala masura), (prea)mindrul proprietar al unui bolid 4X4, bun cunoscator al limbajului de mess si aspru comentator al meciurilor de fotbal virtuale. In rest, un frumusel tinar crescut cu cheia de git si cu o bona nemtoaica care nu l-a invatat nemteste decit atit cit sa-ti poata lejer spune ‘du-te dracului, esti un porc si-un rahat.’ Plus ca e si fiul lui Big Brother aka varu-meu!

A doua zi dupa Revelion n-aveam ce face si-am acceptat invitatia lui de-a iesi la o pizza. La ora stabilita am intrat in localul de pe Republicii cautindu-l din priviri pe Pandele. In zadar. Nu era acolo cum, nici faimosul lui glas, pe care de regula-l auzi de la Biserica cu Luna nu m-a intimpinat asa cum ma asteptam.
M-am asezat la o masa si-am comandat o cafea. Apoi am mai comandat un pahar cu vin (musai un Cotnar sa fie) si-am ajuns pina la urma sa memorez lista cu meniurile casei.
” Mindreteeee…ajunsasi ! Ai venit mai repede.”
El era. Pandele. L-am privit scurt vrind sa-i tin pledoaria bunei cresteri in asemenea cazuri dar nonsalanta de moment cu care ma lua la rost ma facu sa-mi verific ceasul.
„Pai, ai zis ca la 7 ma astepti aici.”
„Cit e acum? „
„Buna intrebare. E 8 . „
„Serios ? Eu credeam ca-i 6.”
Se intoarse spre ospatarul care astepta cuminte linga noi.
„Mie-mi aduci o pizza hot, da’ hot sa-mi puste urechile….si vezi sa fie cu multe masline pe ea. Hear me ? Pentru doamna la fel.”
„Nu crezi ca ar trebui eu sa aleg?”
„Nu, ca tu nu stii ce-i bun. Hai du-te man.”
Ospatarul pleca ascunzindu-si cu greu un zimbet malitios.
Pandele isi intinse picioarele pe sub masa pina si le propti de ale mele apoi incepu sa masoare din priviri localul facind remarci cu acelasi angelic si binecunoscut glas al sau.
„Naspa. Wtf ??? Astia nu mai stiu sa schimbe design-ul ? Trebuie sa le trimit un link cu amenajari macaronare. Sunt bestiale man. „
„Ce face maica-ta ? „
” Chiar te intereseaza? „
„Nu intreb doar de dragul conversatiei.”
„Cunosc..stii ca arati ca dracu? N-ai dormit azi-noapte ?”
„Nu.”
” Da ce-ai avut?”
Si-n acel moment lua paharul meu cu vin si-i sorbi zgomotos continutul .
” Am avut o garda plina. Multumesc oricum ca ai fost amabil.”
„Hehehe, n-ai de ce. Stii ca oricum imi place de tine chiar daca esti an old stuff.”
Am inceput sa rid la auzul remarcii. N-am apucat sa-i raspund pentru ca doua pizza cit rotile de caruta ni se asezara sub ochi.Pandele isi baga nasul in cea din fata lui si-o mirosi inchizindu-si ochii a placere.
” E dementiala man…Hot chili, black olives, thin oil sprinkled on the top, prosciutto, tomatoes si o gramadeala de mozzarella…atit cit sa ma faca sa vreau sa fac sex dupa…”
Ii priveam extazul si-n acel moment stiam ca pe Pandele nu-l poti schimba usor. Si chiar nu stiu daca merita s-o faci.
Ii priveam absolut siderata miscarile largi atunci cind isi rupea din bucata aburinda de pe farfurie. Il priveam mestecind-o apoi cu gura larg deschisa si vorbindu-mi in acelasi timp. Ma ingrozeam atunci cind il vedeam cum linge cutitul plin cu sos de rosii ca apoi sa soarba din paharul cu vin. Servetelul avea , in acel moment, rol pur decorativ. Tigara ce si-o aprinsese fara a cere incuviintarea celor care cirmuiau localul era parte din acel comportament fara de care el n-ar mai fi fost acelasi.
Ma rupsesem de atmosfera din jur si pluteam undeva la granita dintre vis si realitate. Nu mai vedeam nimic din ceea ce era in jur. Ma ‘focusasem ‘ pe ceea ce el facea. De parca n-as fi stiut ! Cert este ca nu mai stiu despre ce mi-a vorbit. Nu-mi amintesc sa fi mincat mai mult de citeva imbucaturi si asta din doua motive: la prima imbucatura mi-au luat foc toate papilele gustative(la a doua deja nu mai simteam gustul a ceea ce mincam) si marea parte a pizzei mi-a luat-o Pandele de pe farfurie aplecindu-se spre mincare de parca ar fi fost ultima mincare din lumea asta si n-ar fi vrut sa piarda nici o imbucatura.
Cool stuff, isn’t it Mala ? „
„Ce-ar fi sa o dai pe romaneste?”
„Nu-s obligat atita timp cit ai acceptat sa iesi la masa cu mine.”
„Nu zau! Deci, e-o onoare faptul ca m-ai invitat la masa ?”
„Evident. Pe linga asta,stii si tu ca n-are cine decit eu sa se poarte grosolan jignindu-ti buna crestere proverbiala. What a shit !”
Cred ca in momentul acela toata oboseala si iritarea acumulata in decursul unui an m-au facut sa ma ridic de la masa si sa-i trintesc servetelul in fata.
„Bai dude, sterge-ti casul de la gura…Daca n-as fi prietena cu mumata si varusana cu tactu nici nu m-as uita la tine.Tu chiar nu te vezi cit esti de ridicol si de idiot ? Cine te crezi tu ca esti ? Lumea asta te are pe tine si-i esti dator cu virf si indesat. Nu te uita ca un encefalopat la mine pentru ca nu vreau sa-ti vad toate plombele …mai ales cind iti scobesti dintii. N-ai inteles inca ? „
Mi-am luat geanta, am scos banii si i-am pus linga farfurie.
” Jumatatea mea mi-o platesc desi e prea mult tinind cont de cit am mincat.Data viitoare o sa platesti tu , asta daca nu m-o apuca iar greata mincind la aceeasi masa cu tine.”
I-am intors spatele si-am plecat. Nu inainte de-a-i auzi glasul atit de cunoscut:
„Old but gold. Cooooooollllll….”
Caricatura de Randy Glasbergen.

2 păreri la “La o pizza cu Pandele

Ai ceva de spus ?

