Maritisul cu ale lui dedesubturi

Eram in anul intii de colegiu cind, o vecina mai bagareata isi viri in cap ideea mareata de-a ma pune-n rindul lumii maritindu-ma cu un popa.Habar n-am nici in zi de azi prin ce concurs de imprejurari a ajuns ea la concluzia ca, un profan/ateu in ale ortodoxiei ar face casa buna cu un habotnic/fervent practicant al cultului mai sus amintit. Si cred ca nici nu ma interesau amanuntele legate de aspectul asta. Cert este ca, veni la mine intr-o zi si-mi spuse pe sleau:

-Fato, trebuie sa te mariti.Ti-am gasit pa cineva.
-De ce trebuie?
-Pen’ca ai  douas’ de ani.
-Si ? Care-s avantajele si dezavantajele?
-Pai numa’ avantaje ai. 
-Nu exista numai bine. Musai sa fie si ceva maro in toata treaba asta.
-Unu si cu unu face doi. Ma asculti?
(Cind o vedeam cu cita pasiune imi vorbea i-am dat apa la moara.)
-Ascult. Cine e ?
-Fiu de popa. El e popa ca si tacsu si are parohia lui.
-Asa..
-Are casa lui, il mai ajuta si a lui, iti dai seama, doamna preuteasa, la tine vin ghinile, porcu, laptele, colacii…poti creste si tu animale cu ce primeste popa, ehe…ca trebuie sa dai ca sa-ti faca ceva slujbe…ca stie el cum trebue. Intelegi-ma? Sa-ti zica tata lumea sarumina nu ca mie…hei tu ! Fato…ai numa’ de cistigat. Si-a fost interesant cind i-am zis de tine.
-Nu zau…pai e interesant ca el habar n-are cine-s eu.
-Te stie pen’ca te-a vazut la film.
-Pe mine?
-Da.
-Hai fi serioasa. Din 300 de spectatori citi om fi fost noi acolo el a stiut ca eu sunt Mala… Bun, altceva?
-Da’ are si el conditiile lui..
-Am numit eu vreuna????
-Taci sa-ti spui…deci, posturile le veti respecta cu sfintenie..
-Deja m-a vazut a lui, hahahaha…
-Tu m-asculti?
(Simteam ca abea acum totul devenea interesant astfel ca, mi-am privit candid si nevinovat vecina in timp ce-mi explica ce vrea domn’ parinte.)
-Cite posturi sunt?
-Tu chiar ca esti habarnista, pai e ‘al a Pastelui, a Craciunului,a Maicii Domnului si mai sunt vo’ citieva pe linga. In post nu o sa faceti sti tu ce..
-Ce ?
-Tu-ti bati joc de mine acu’ !
-Defel, dar n-am de unde sa stiu.
-Nu aveti voie sa va culcati impreuna.
-E ok. Daca-s paturi separate am mai mult spatiu…
-Fato! N-ai voie sa te f*** cu el. Si mai sunt martile si vinerile interzise.E pacat ‘naintea lu’ Dumniezau. 
-Si cind avem voie tinind cont ca femeia mai are si ea perioadele ei lunare?
-Intre ele cind e voie. Acu’ doar n-oi vrea sa-l calaresti tata ziulica si tata noptiuta…ca-l stresezi. Si mai are cereri.
-Pentru calarie ?
-No nu fi obraznica! Si altele mai vreau sa fie doamna preuteasa…si-mi arunca o privire piezisa.
(Asta ma credea o disperata a sortii de ma naucea cu chestii de genul asta.)
-Altceva?
-N-ai voie in bar.
-!!!
-Numa’ la cofetarie si numa’ prajitura. Hainele sa-ti fie pina-n pamint si negre sau maro, muzica sa fie de la biserica, mincarea asa cum scrie la Scriptura, ‘nainte sa intre la slujba el trebuie sa se curateasca de pacate, asa ca…simbata seara
, de la doispe noaptea nu mai cinta, minca sau dantuieste daca e la vo’ nunta si mereti diract acasa.N-ai voie sa fumezi si sa bei cafea, ca-s ierburile lu’ Satana, pftiu doamne iarta-ma (si-si scuipa in sin, facindu-si o cruce larga), da’ cred ca tarii nu bei, nu ? Copchiii ii cresteti dupa buna rinduiala crestina, nu ai voie sa lucri la stat, ca face el bani citi traba ca sa te tie acasa sa-ti vezi de gospodarirea ograzii, cu pretenele te vezi acasa la tine si trebe sa stie si el de ele.
(Incepuse sa devina hilara toata filozofia asta a vrutului si trebuitului asa ca am incercat s-o opresc. In zadar insa. Cred ca-i placea sa se auda vorbind.)
Mincarile pa care le faci sa fie ca la Scriptura..
-Ai mai spus asta..
-Vizitarile numa’ la neamuri, daca dai ceva din casa trebe sa stie si el, cartile numa’ bisericesti trebe sa citesti, la televizor te lasa cind e si el…
-Opreste-te. Ai numerele de telefon?
Ma privi contrariata cu o licarire de speranta in privire.
-Vrei sa-i telefonezi ?
-Nu lui .
-Da’ cui ?
Nu m-am mai putut abtine si, cu gura pina la urechi am izbucnit intr-un ris ce-o paraliza pe vecina.
-Celorlalte. Vreau sa le spun ca popa e disponibil.
Am plecat apoi de linga ea cit am putut de repede nu inainte de-a-i auzi binecunoscuta morala vis-a-vis de proasta mea crestere.
-Las’ c-o sa vezi tu ce pirlit al nimarui o sa-ti afli si-atunci sa nu vi la mine sa te pun in relatie cu popa…Cum te-o crescut maicata atita de  rau , zau ca nu stiu ca ea-i fomeie la casa ei si cu tate acasa !
*caricatura apartine celor de la ris cu plins

9 păreri la “Maritisul cu ale lui dedesubturi

  1. Pingback: Nelica sau Sofronica. Adica io ! « lt.mala

Ai ceva de spus ?

