Dialoguri de seara (2)

Multa tacere. Multa frustrare. Multa neincredere. Poate toate au venit ca un bolovan care, odata pravalit de undeva din susul muntelui, nu se mai opreste. Nimeni si nimic nu mai putea sa-mi opreasca actiunile. Si, pe un background atit de incarcat de deziluzii (sau poate amagiri?), email-urile Maestrului au uns pina la indestulare toata acea nebunie. Istorisirile pline de savoare(unele) sau pline de dedesubturi tainice (altele) imi dadeau acea energie si emulatie spirituala necesara drumului meu pe mai departe.
Cred ca transformasem un spatiu pur virtual intr-unul de-a dreptul fantastic iar scrierile eliadiene prindeau contur chiar daca nu era noaptea de sinziene.Ii spusesem ce intentii am. Ii spusesem lui ceea ce trebuia de fapt sa-i spun jumatatii oficiale fara ‘grija’ de-a fi luata la misto. Impartisem cu omul asta gindurile, ideile, nebuniile moatei care se credea urmasa lui Iancu si care nu accepta ideea ca, o mina pusa in gluma pe tite nu da dreptul la a se spera la mai mult. Tot la fel cum, gluma dusa dincolo de pragul celor sapte ani binecrescuti in pragul bataturii yardului (englezificat) nu era o toana sau o fita de muiere tomnatica.
Eh…in alta ordine de idei, Maestro a fost primul om care a aflat de e-book-ul care-mi macina sinapsele neuronale. Si tot el a fost acel prim om care si-a deschis sertarul cu amintiri, intr-o corespondenta nu atit de ireala cum pare la prima vedere cit  ancorata absolut si perfect in realitate

Maestro: Tine-ma mereu la curent .. sau macar cand si cand. Oricum eu banuiesc si sunt pur si simplu fermecat, de fapt, siderat de harul, tenacitatea si capacitatea domniei tale. Ma refer la arta perena desigur. As vrea sa fiu si eu, daca nu la fel, macar la o distanta decenta in spatele-ti (dapv). Din pacate, de 3 ani fiindca tanjesc dupa nuri sensibili la bosorogia mea, nu mai am  aplecare sa ma dedic ars-ei longa, acolo unde se pare ca as avea ceva de spus.  De-aia nici nu-nvat sa iau la toamna examenul de intrare in barou. Daca pe linga nevasta si copil,  as avea si amanta care sa ma implineasca acolo unde nevasta nu poate si nu are cum sa o faca, desigur as percuta si as simbioza cu tine Mala, muuult mai mult, ca exista cert oarece rezonanta intre noi ! Si una autentica spirituala nu ca altele mai mult sau mai putin comune. Te astept cu drag..si o zic asta la modul mai degraba metafizic ca sincer nu-mi pun speranta in eventuala noastra intalnire aievea !

Mala: Maestro…zi-mi ca o sa dai examenul ! Desi e o aberatie sa-ti cer asa ceva, chiar cred in abilitatile tale: spirit liber si libertin, tupeu dictat de zona geografica dar si de cultura, un neuron ‘imbuibat’ de invatatura si-o abilitate speciala de-a mirosi dedesubturile. Ai fii un excelent avocat.

(…….Si dialogurile au continuat )

Maestro:  Geneza diplomei mele juridice ( dupa cea-la timpul firesc–de inginer), merită să o afli, că suntem incă la un subiect cald: am vrut sa fiu – o dată în plus- langă EA.  La cursuri FR (frecventa redusă-este ALTCEVA decat LA DISTANTA). Ei bine, eu as fi putut sa o fac de mult (având motivaţia profesiei consoartei), dar nu m-a atras. Amanta insa a fost un altfel de catalizator ! Ironia soartei a fost ca, dupa ce am absolvit amandoi anul I, ea a spus PA nu doar mie ci si facultăţii (din lipsa de bani nu fiindcă mai m-ar fi vazut pe mine acolo, că e destul de tupeista si chiar i-ar fi facut o divina placere sa-mi transmita şi prin viu grai cum se regula cu altii).
Ei bine, desi nu m-am dus din proprie iniţiativă, am continuat şi fără ea. Ba mai mult : am facut anul II si III simultan (asta m-a costat insă: anul III l-am absolvit cu media 6.30 cca ). N-ai sa crezi poate, dar stii ca Ea avea media 8  de absolvire a anului I (mai putin o restanta pe care nu a mai dat-o niciodata) fata de mine care aveam cca 7,50 ?!?!?!
Am sa-ti explic si de ce : ea copia cu nonsalanţă, cu tupeu şi sânge rece chiar in prima bancă fiind noi amândoi (lipiţi şi nedespărţiţi ca doi porumbei  ), cu copiutze rasfirate printr-un teanc de foi albe sau, mai tinea unele în bikini cred (fara gluma!), pe cand eu stăteam langa ea dar faceam pe mine de frica sa copiez (cred ca o singura data am copiat, prin clasa a XI- la o materie unde chiar nu aveam nevoie sa copiez, dar am facut- ca sa nu zic ca n-am copiat si eu candva !).
Dupa un an de la despartire, cand ne-am revazut (si ne-am si pus-o, dar climaxurile de odinioară au întârziat sa mai apară; nu ştiu alţii cum sunt dar eu ca bărbat am simţit ACUT că trupul femeii ce-mi simţea odinioară cea mai neînsemnată vibraţie în el, devenise- după un an- COMPLET insensibil la strădaniile mele- nu poţi avea mai frustrant de-atât- dovada AMPRENTEI CELUILALT, cel care te-a înlocuit în sufletul şi trupul ei(subliniez asta, mai ales pentru tine care esti femeie si, probabil ca poti doar intui…dar cam atât ) m-a intrebat daca am continuat(facultatea). Initial i-am zis ca am abandonat si eu, ca sa nu-i sporesc regretul şi frustrarea. Apoi, dupa vreo 2 luni cand am facut-o din nou, pentru ultima data (era toamna 2010) i-am spus adevarul , inclusiv ca sunt in ultimul an, al IV-lea (nu al treilea cum s-ar fi aşteptat) . A zambit cu nostalgie si mi-a zis ca macar atata lucru bun a putut sa faca si ea  ptr. mine …

(Nu-mi venea sa cred. Si, desi simteam ca, poate vor mai urma a fi spuse si alte lucruri, poate prea intime pentru urechile mele, lucruri ce tineau de privace-ul individului in sine, ma riciia curiozitatea de-a afla si scormoni toate dedesubturile. Eram curioasa cine era EA, cea care a reusit sa-i ‘strimbe’ atit de genial directia Maestrului. Eram curioasa ce se afla in spatele omului asta care a avut un cuvint de spus in demersul meu scriitoricesc si, care pe linga domn Profesor, a fost cealalta persoana care a crezut in abilitatile mele.
Si, pe cind eu imi scarpinam retoric nedumeririle, un alt email veni de la Maestru. De asta data, imi trimisese o mostra din a lui ars longa:)

Maestro:
“SOTIA si CEALALTA

Sotia de te-nseala, s-a mai tot pomenit
De cand e lumea lume, a fost si va mai fi
Fiorul nou al mierii de mult s-a risipit
Nu tot mereu exista si doamne Bovary ?
Dar de te-nseala mandra, ceva e necurat
Caci nu certificatul ci dorul v-a legat
Sau cel putin, stimate, tu ti-ai imaginat
Ca de-o adori napraznic, ea te va venera
Cum Eva nu e proasta, tu vezi anapoda
Fiorul ti-l mentine ba te si perpeleste
Si tu pitecantroape convins ca te iubeste
Ii scrii la greu balade cu avant inflacarat
Ca mi te cam dubleaza nu ti-ai imaginat
Iar cand, prin recurenta, iti infectezi nevasta
Mai esti si tupeist c-ar face mandra asta
Cand ea ti-a explicat ca-i vine “din senin”
Si nu frecvent desigur ci numai “uneori”
(E doar “coincidenta” ca-i pe la sarbatori )
Si nu stiu cum se face ca iar te-nduioseaza
Te simti un badaran c-ai banuit-o doar
Si mangafa cum esti ii mai plusezi un dar
C-aţi infectat nevasta de loc nu mai contează
Dar una peste alta, triunghiul inversat
E frate cu cel clasic ca au neaparat
Aceleasi vechi simptome si deci posologie:
Si UNA si CEALALTA la altu’ de-au scapat
A ta nu mai e ” bună” ca “şovăi” ca barbat
Si nu prea le mai prinzi pe langa tine-n pat
Că ” ai sudori, transpiri sau nu esti barbierit”
Deci nu e vina lor ca au “evoluat”
Iar tu ramai cum esti si-n plus nedumerit
Ca ambele de tine de mult s-au plictisit .
Dar cum sa scrii nuvele cu iz de iarmaroc,
Si vrei sa afle lumea ca esti un dobitoc ?

Mala: Maestre…desi-ti cam pui boxerii pe crestet cu versurile astea, trebuie sa recunosc ca-s scrise magistral. Un singur vers mi-a riciit urechea neuronala, ca scirtiia rau pe-acolo…
Ca de-o adori napraznic, ea te va venera
Cum Eva nu e proasta, tu vezi anapoda
Fiorul ti-l mentine ba te si perpeleste
Si tu pitecantroape convins ca te iubeste
As zice mai degraba…Fiorul ti-l mentine de te perpeleste . Parca nu e atit de greoi ca in prima varianta… Ce zici ?

(Replica veni instant )

Maestro: Nu e bine cum zici pentru ca-i strici metrica. In schimb poate imi gasesti tu ceva la pleonasmul mascat transpiratie si sudoare.

Mala: Sudori sau rumori (folosit stric in termenul lit. ) ? Sau umori (ref. la dispozitie, temperament, of course si nu la partea anatomica)??? Eu as opta pt. umori.  Cred ca la partea asta te-ai referit in cererea domniei tale.

Maestro:  Asa-i cum spui, e bine.  Pup de nani acum … ca-s racit cobza.

………………………………………………..

Miine era o noua zi. Eu aveam un schimb complet ‘nebun’ si de 12 ore si-o intilnire de zero grade pentru inceperea unei actiuni in justitie. De ce mama dracului sunt inconjurata numai de prieteni avocati a caror intelighentie e direct proportionala cu distanta dintre noi ?

4 thoughts on “Dialoguri de seara (2)

  1. Pingback: Fotografia de razboi « lt.mala

  2. Pingback: Dialoguri de seara (3) | lt.mala

Ai ceva de spus ?

