Matematici cu dureri de cap

  Am citit de curind ca, cercetatorii ar fi descoperit una dintre cauzele durerilor de cap: matematica. Poti sa-i contrazici in vreun fel pe invatati ?
Cind ii vad pe micutii care se lupta cu problemele si necunoscutele (prea)exactei matematici, mai ceva ca Don Quijote cu ale lui mori de vint, parca imi vine si mie sa-mi scarpin nedumeririle stiintei pe care-o mai posed(inca) si sa vreau sa dau cit colo cu manualul care-i prea prost facut pentru a fi prea bine predat sau inteles. Rezultatul, inevitabil… o mare mirare pe fata micutilor si o reala si profunda (nu profuza !) durere pe capul celor din jur (bunici, parinti, dascali).
Nu mai simplu era acum 30-40 de ani cind totul se rezolva atit de ‘vizual’ si de ‘artistic’ ?
Si, ca sa nu ziceti ca vorbesc aiurea…
 
Anul 1940 si ceva…
 „Pe deasupra unui lac trece o gisca-n zbor. Se uita in jos si vede un stol de giste pe lac pe care le saluta:
-Buna ziua, 100 de giste !
O gisca de pe lac ii raspunde:
-Nu suntem 100. Daca am fi inca pe atitea, inca pe jumatate, inca pe sfert si cu tine am fi 100.
Intrebare: Cite giste sunt pe lac ?”
 
Anul 2012….deocamdata:
*
*
Amintiri din blog:  Decalogul de pe cearsaf
Caricatura de:  Randy Glasbergen

8 thoughts on “Matematici cu dureri de cap

      • da,eu doar prin metoda segmentelor am reuşit sa rezolv problema carciumarului,ca era tare incurcat cata bautura a putut vinde omu’ (a dracului de multa bautura,peste o tona parca :)),Sii fiica-mea va avea probleme de genul asta,cel mi tare ma enerveaza alea gen: trenul A a plecat cu viteza x…in acelasi timp trenul B vine cu viteza y….la cat timp se intalnesc?😀

        Apreciază

Ai ceva de spus ?

