Cum NU am sarbatorit 1 Decembrie

Am simtit ca trebuie sa tac. Am simtit ca, practicind acea propaganda de afisare a tot ceea ce contine cele trei culori ma va face sa intru in acea categorie care face multa tevatura de fatada pentru un CEVA prea  plin de sens si semnificatie.
Poate ca voi avea multe degete indreptate spre buca obrazului. Nu stiu daca chiar imi va pasa. In schimb, stiu ca-mi pasa de faptul ca am citit mult(e) despre insemnatatea unui 1 Decembrie 1918 atit de romanesc. Stiu ca am vazut multe filmari facute in acele zile atit de incarcate de semnificatie istorica si mai stiu ca am impartit lumii (virtuale sau nu) toata suma de informatii gasite. Stiu ca nu am avut puterea sa scriu absolut nimic, stiu ca am facut multe fotografii, stiu ca am petrecut, o zi plina, impreuna cu cei dragi sufletului meu, stiu ca am mincat o topala de ciuperci absolut dementiala alaturi de-o mamaliga ca aurul si-un magiun magic de pe dealurile Codrilor Moma, stiu ca am baut un vin demisec mai mult decit perfect si, mai stiu ca l-am vazut pe Grigore Lese intr-un concert absolut fabulos. E mult ? E putin ? O s-o judecati voi. Poate.
Cum NU am sarbatorit 1 Decembrie ? Simplu. Am facut tot ceea ce altii, poate, nu fac intr-o zi atit de speciala. 
 Cum Nu am sarbatorit 1 Decembrie
Si, pentru ca materialul ‘vizual’ care insoteste scriitura de azi trebuie sa fie si el atipic, ce poate sa se incadreze mai bine in tematica decit imaginea acelui ciine care a insotit trupele armatei romane la parada din Bucuresti ? 
O imagine care m-a frapat si m-a amuzat in acelasi timp.
Cuminte, in pas cu soldatii, acel maidanez alb-galbui, patruns parca de insemnatatea momentului, mi-a fost ‘muza’ materialului de azi.

Ai ceva de spus ?

