1001 de discutii – 3

1001 de discutiiAsteptam sa se termine cursul cu gindul la plecarea acasa. Teorie multa fara aplicabilitate practica, timp pierdut si pedagogie lipsa. Cam asta era cursul de farmacodinamica pe care trebuia sa-l fac. Profitam din plin de pauza pe care o asteptasem vreme de trei ore si ma delectam ascultind un blues vechi de cind lumea.

-Mala ?

Am deschis ochii si-am privit sictirita barbatul care tocmai se asezase pe scaunul din fata mea si brusc imi veni sa-i arunc apa din pahar intre ochii care ma priveau usor ironic. Cine draci era desi, pe undeva, in memoria de lunga durata parca-parca era un licar de amintire.
-Nu-ti mai amintesti, nu ?
Si incepu sa rida in cascade. Abia atunci risul acela arhicunoscut produse declicul.
-Panait ! Tu esti ?
Imi lua mina, mi-o saruta si incuviinta scurt.
-El.
-Daca nu rideai te-ai fi trezit cu apa intre ochi.
-M-am gindit eu ca s-ar putea intimpla asta.
-Ce cauti aici?
-Pura intimplare daca ma raportez la tine. O intilnire daca ma raportez la o alta femeie. Cum esti ? Ce mai faci ? Ti-am pierdut urma cu ani in urma, apoi te-am regasit. Unchiul tau imi mai spune cite ceva …din cind in cind.
-Da. Domnul colonel. Mare figura de om. Deci ?
-Deci, ce?
-Vad ca nu esti prea dornica sa vorbesti la persoana intii.
-Ma stii …
-Imi amintesc si acum cum m-ai bagat cu capul in fintina aia din gara.
-Amintiri mai frumoase nu ai ? si-am inceput sa rid binedispusa de aducerile aminte ale unui chef tinut in ultimul an de liceu, chef soldat cu o mare dezamagire sentimentala si cu inconstienta producerii unui fapt care putea fi fatidic.
-Referitor la tine? Toate sunt frumoase. Numai tu nu aveai ochi decit pentru slabanogul ala. Apropo, stiai ca s-a pocait ?
-Am aflat. Alegerile in viata ne apartin, nu crezi ?
-Hai lasa-ma, nu-mi vorbi acum filozofic. Uitindu-ma la tine, nu cred ca a mai ramas ceva din tocilara aia pe care-o stiu eu de mai bine de treizeci si ceva de ani.
-Ce te face sa spui asta ?
-Hai sa zic ca e un feeling. N-ai venit la intilnirea de zece ani. De ce ?
-Pur si simplu nu am reusit sa ajung.
-Sau n-ai fost lasata?
-Nu te stiam mitocan, tupeist insa da.
-Iti mai amintesti cum ma catalogai ?
Zimbii amintirilor cu aroma de tinerete juvenila cind toate pasarile cerului erau comestibile.
-‘Fluturas cu pretentii de Casanova’ … asa-ti spuneam. 
-Ce zici de un vin?
-Cind te-am refuzat ?
Panait facu un semn chelnerului si-i spuse ce sa ne aduca apoi se apleca spre mine si-mi sopti.
-Atunci cind ai refuzat sa te mariti cu mine.
Vedeam ca nu glumeste.
-Tu faci bascalie acum ?
-Ce te face sa crezi asta ?
-Cind draci m-ai cerut tu de nevasta? Nu ma confunzi cumva?
-Ai uitat pare-se. Las-o balta atunci.
Brusc nu mai intelegeam nimic.
-Nu. Nu o s-o las balta pentru ca trebuie sa stiu despre ce naiba vorbesti.
-Mala, aminteste-ti. Era dupa ce-am terminat liceul. Amindoi in anul intii. Tu in Hunedoara, eu in Timisoara. Ati avut Balul Bobocilor, acolo te-am insotit si acolo te-am cerut.
Brusc amintirile se limpezira.
-Pai erai beat turta…a doua zi ai dat la rate toata ziua iar in a treia ai disparut in ceata. N-am crezut o clipa ca vorbesti serios.
Isi scutura umerii.
-Pai eram paralizat de idee ca sa nu-ti mai spun ca abia reuseam sa te tin in brate cind dansam. Parca aveam un par infipt in fund. Singura solutie era sa beau ceva ca sa prind curaj. Numai ca am dat cu oistea-n gard.
-Cum esti acum ?
-Lucrez tot in robotica si chestii de genul asta. M-am insurat rapid, am facut doi copii si vandralesc netul in cautare de comori. Cu una tocmai mi-am dat intilnire in juma’ de ora.
-Aici ?
-Da. E un restaurant ca oricare altul.
-Comorile numai pe net le gasesti bre ?
Zimbi amuzat si sorbi din vinul sec, tare si rosu.
-E bun Merlotul asta, nu ?
-Mda…daca o sa ma mai tin pe picioare pina-n sala de conferinte atunci e ok.
-Lasa ca te plantez eu pe un scaun si-o rog pe doamna lector sa te scuze daca sforai. Banuiesc ca farmacodinamica e plictisitoare.
-Pentru mine, cel putin, e.
-Nu te-ai schimbat prea mult. Tot asa tocilara esti? si zimbi sugubat
-Te-ai indragostit vreodata ?
Brusc ma privi.
-Da. De tine.
-La cyberspace ma refeream.
-Aaaaa, virtual? Ce inseamna indragosteala ? Fii serioasa. Ce poti vedea la o fotografie ? Ma joc cu femeile, Mala. Le dibuiesc, ca sa ma exprim ca mitocanii, le caut pe cele vulnerabile si care-s majoritatea, apoi le studiez o perioada. Dupa citeva luni stiu cit de abordabile pot fi si cit de repede vor cadea. Le fac sa aiba incredere in mine, le ofer ceea ce cauta…atentie si-un camarad, in prima instanta. Pe unele le fac sa se si indragosteasca de mine. Le fac sa fie geloase, pe mine sau intre ele, pentru ca intotdeauna nu este doar una la orizont. Cu unele ma si intilnesc, cu altele nu. Le dau cite putin doar din ceea ce vreau eu si le fac sa ma caute, sa ma astepte. Cu unele tine figura, cu altele nu.
-Si cum le alegi ? Ce te atrage la ele ?
-Nu stiu. Cred ca-mi testez capacitatile de cuceritor, atit si nimic mai mult.
-Si cum faci ? Zi-mi si mie sa nu mor proasta.
-Parca nu stii ! Nu-mi spune ca pe tine nu te-au curtat barbatii pe net !
-S-a mai intimplat, nu pot zice nu…Vreau sa stiu cum faci tu ca pe altii i-am vazut.
-Are vreo importanta?
-Poate ca are, poate ca nu. Cum le alegi ?
-Trebuie sa aiba ceva din start, sa ma incite, sa aiba altceva fata de majoritatea. Imi place sa arate bine, sa aiba sini, sa aiba ceva in creier in afara de masa cenusie inutil sau aiurea folosita… ce sa-ti mai zic ? Uite, cea cu care urmeaza sa ma intilnesc m-a atras cu poza de profil. Era un patrat alb pe care scria ” I love MEN ” iar N-ul era mizgalit. Wow … am zis la inceput! Fata asta are ceva la activ de a ajuns sa se descrie in felul asta. Apoi am inceput sa vorbim pe chat si m-a atras prin felul de-a se exterioriza, prin felul de-a conversa. Chiar nu e doar parul blond de ea.
-Acolo unde esti tu mai sunt si alti masculi dornici de vinatoare.
-Heiii…ai uitat unde lucrez? Am grija sa-i apar doar eu in vizor dar, in acelasi timp si-n vizorul celorlalti. Daca nu inteleg fara cuvinte, urmeaza partea detailata.
Credeam ca nu aud bine ceea ce Panait imi spunea.
-Ai luat-o razna mai!
-Defel. Daca vreau o femeie fac pe dracul ghem s-o am.
-Sa nu-mi spui acum ca treci la amenintari!
-Nu, stai linistita. Stiu cum sa manipulez serverele diverselor retele astfel incit sa lucreze in favoarea mea.
-Nu pot sa cred.
-Sa crezi pentru ca se practica. Si-n arhiva ta de date am intrat odata.
L-am privit siderata. 
-Poftim ? Cred ca nu mai are rost sa te intreb amanunte..
-Bine faci pentru ca nu-ti voi spune. Am preferat s-o fac de la distanta fara a aparea in peisaj. Oricum, te urmaresc de mult Mala. Si acum sa nu crezi ca e unul dintre jocurile pe care le practic cu celelalte. Citeodata te pierd, citeodata te regasesc, depinde de ce concurenta am, hahahaha ! Sau crezi ca sunt singurul care ma invirt in jurul tau, de la distanta ?
-De ce te-as crede ?
-Pentru ca eu sunt ala pe care tu l-ai bagat cu capul intr-o fintina doar pentru ca a vrut sa-ti fure un sarut.
Am izbucnit amindoi in ris si-am ciocnit paharele de vin, inchinind licorosul sec si rosu amintirilor din liceu.
-Pot sa te intreb ceva? De fapt stiu ca pot intreba.
-Nu fii asa de sigur…poti avea surprize.
-Adevarat. Atunci la Bal…daca nu ma imbatam… ai fi acceptat cererea ?
I-am privit ridurile fine care-i brazdau coltul ochilor si-i urmaream linia miinii. Fina ca si cele ale ochilor. Nu stiam ce raspuns sa-i dau.
-Nu stiu ce sa-ti raspund, Panaite. Nu stiu cum as fi reactionat atunci, in alta conjunctura. Totusi, sa stii ca te admiram.
-Serios ? Eu credeam ca erai indragostita de slabanog.
-Eram … insa tu cu tupeul tau reprezentai omul care era stapin pe situatie, omul de care ma si temeam in acelasi timp.
-Dam timpul inapoi ?
-Eventual intr-o alta viata.
Si iar incepuram sa ridem. Incepui sa ma simt bine si simteam cum vinul imi inmoaie genunchii. Dar si judecata.
-Al naibii psiholog ai fi …
-Numai cu tine nu mi-a reusit. Poate reusesc cu duduitele la care mi-am subscris atentia.
-Mai, dar ele nu inteleg ? Nu-si dau seama ?
-Sunt vulnerabile, cu probleme in casnicii, poate divortate, unele-s nemultumite de viata lor intima, altele o fac pur si simplu din razbunare, altele din prostie. O gama larga de femei, Mala. Cu unele nu merg mai departe de stadiul de chat, cu altele am ajuns si-n pat. Despartirile de dupa au fost, unele cu cintec de voie-buna, altele cu scandal din partea lor. Nu m-a interesat, chiar defel. Altele la rind.
-Chiar nu inteleg ce vrei sa demonstrezi practicind ‘sportul’ asta, ca vad ca ai facut deja obsesie din el…
-Imi place.
-Razbunare ?
Ma privi scurt si la fel de scurt imi raspunse:
-Nu.
-Atunci ?
-Trebuie sa plec. Cred ca ea tocmai intra in local.
Se ridica, imi lua mina, mi-o saruta scurt apoi intoarse palma si-i privi liniile.
-Mai ai multe de invatat. Ne vom mai auzi. Stiu de unde sa te iau acum.
Si disparu in multimea care se inghesuia spre usa de acces in sala de conferinta. Acolo, l-am pierdut din vedere si, parca, silueta i-am vazut-o parasind localul. Cum mama saraciei ? Doar zicea ca are intilnire cu blonda care se iubea pe ea mai mult decit barbatii. Cred ca paharul asta de vin mi-a dat peste cap ratiunea si instinctele pentru ca tocmai incepusem sa banuiesc ca intrasem intr-un joc de-a baba-oarba sau de-a soarecele si pisica.
Asa cum materialul asta l-am scris cu gindul la acea perioada de liceu in care pasarile care zboara pe cer sunt comestibile, tot asa l-am scris cu gindul la acea bucata de filozofeala pe care-am incadrat-o la capitolul…’D’ale internetului’, filozofeala pe care-o gasiti aci, prin preajma.
 
 
*
*
Amintiri din blog si din aceeasi categorie:

4 thoughts on “1001 de discutii – 3

  1. Pingback: Un parc cu parfum de îndrăgostire « Mirela Pete. Blog

  2. Pingback: d’ale internetului (‘Facaturi’ de prieteni) « lt.mala

  3. Pingback: Gilceava din sifonierul de lemn de trandafir | lt.mala

  4. Pingback: Cu angoasa la veceu | lt.mala

Ai ceva de spus ?

