Mulţumesc Anonimilor: compunere liberă

rosu

Zicea Ioan Gură de Aur că : ” Precum meşterul aruncă aurul în topitorie şi-l lasă a se cerne şi a se curăţi prin foc până ce vede că străluceşte, tot aşa şi Dumnezeu lasă sufletele omeneşti a fi cercetate de necazuri, până se curăţă şi se limpezesc. De aceea, o astfel de cercetare a lui Dumnezeu este o mare binefacere pentru suflet.”

De ce-am inceput aşa?
Povestea e simplă: o problemă medicală care devine serioasă şi cu urmări grave.
Analize, tratament, intervenţie chirurgicală, transfuzie cu tot tacîmul de proceduri aferente. Însă, totul n-a decurs precum s-a vrut, iniţial. Nu se găseşte sînge pentru transfuzie, grup rar, A II Rh negativ. Se dă sfoară-n ţară, la centrele aferente zonei şi, pînă la urmă, doar la centrul din Petroşani mai există ceea ce aduce viaţă într-o formulă a unei leucograme în care hemoglina şi hematocritul sunt jos. Se comadă, se aduce, se intervine chirurgical acolo unde, în condiţii de lucru de ev trecut se practică medicină de secol 21. Şi Dumnezeu a fost acolo şi-a rînduit facerea şi refacerea. În trei zile am primit viaţă şi-am plecat acasă.

Cum nu-s omul ingrat care să se bucure de binefacere doar o singură dată vin şi zic că recunoştinţa mi-e nemărginită. Recunoştinţă care pleacă şi către medicii şi personalul medical ai secţiei de ginecologie din Spitalulul Municipal Brad, medicul şi personalul de la ATI, cei care au semnat şi aprobat aducerea sîngelui la Brad. Şi-n primul rînd pleacă către acei ANONIMI care s-au dus şi-au dat din viaţa lor pentru cei care trec prin momente de cumpănă.

În zilele astea m-am gîndit la copilul meu, la familia mea. Dacă Anonimii aceia n-ar fi cedat viaţă din viaţa lor, eu azi nu v-aş mai scrie. Şi cum nu se cuvine ca, după ce-ai avut parte de o binefacere să nu-ţi arăţi recunoştinţa, precum zicea şi Seneca, cînd totul va reveni complet la normal, sîngele meu va pleca spre cei care au nevoie. Ca gest de recunoştinţă pentru gestul ANONIMILOR care s-au dus şi-au donat sînge ca să salveze o viaţă. Ca gest de tăcută iubire adresat celor care m-au salvat.

Cum aş putea încheia?  Simplu. Aşa că, vin şi vă zic că, dacă aveţi o grupă de sînge rară, gîndiţi-vă că cineva, în lumea largă, are nevoie de stropul ăla de viaţă, strop care pt voi poate fi de prisos. Înainte de-a refuza, gîndi-ţi-vă încă o dată că, poate cineva din familia voastră s-ar putea să treacă prin momente tragice.

Mulţumesc, Anonimilor !