Parfum de cuvint

 

Incerc azi sa fac pace cu timpul si sa raspund unei invitatii venita din partea unei prietene dragi. Invitatia este aceea de-a scrie , ocazia fiind una speciala…aniversarea a 6 ani de activitate in online a Clubului condeielor parfumate. Tematica e fascinanta, ca de obicei, azi vorbind despre parfum de cuvint.
Insa, e greu de pus in practica un raspuns care sa fie pe masura provocarii, greu de adunat cuvinte care sa nu miroasa a altceva decit a pasiune, a frumusete, a sublim…  caci asa este cuvintul, in sine. Sau ar trebui sa fie. Un sublim care instiga la iubire, la amor cu literele. Si frumusetea care iese din simplitatea sfintita de sublim e inaltatoare.
Cam asta a fost pentru mine cuvintul, un ceva simplu care mi-a oferit sansa unei descoperiri si redescoperiri proprii, a unei supravietuiri post divort,  a adaptarii la o schimbare brusca de viata, o reasezare in matca unei inaltari in absolutul frumusetii interioare, a sansei unui dialog cu sublimul altor cuvinte apartinind altor sensibilitati umane. Si a fost absoluta experienta, credeti-ma. Dintr-o idee simpla, aceea de-a scrie despre ceva, a iesit un complex de sentimente, de senzatii, de metamorfozari de ginduri care au unit la un moment dat vieti.
Nu mai insist asupra acestui fapt deoarece  povestea care trebuia sa fie pusa aici nu si-a intrat in forma asa ca, raspunsul meu e mai simplu decit as fi vrut sa pot croi: La multi ani, condeieri! La multi ani Clubului Condeielor Parfumate! La multi ani, Mirela!
Multumesc pentru ca existati. Si nu vreau sa fie considerat gestul meu a fi unul conventional ci unul apartinind vietii reale, ca un compromis perpetuu intre ideal si posibil .
*
Si, pentru ca textul trebuie „dublat” oarecumva cu parfum, vin si pun aci un strop de Black Opium, vag sorbit de amintirea unui timp care absoarbe tot, care tranchilizeaza simturi ascutind neuronul, un controversat amalgam de muzica scaldata in vanilie si cafea, tainica vrere a absolutului dincolo de aspra atingere a negrului stralucitor! Ce poate fi mai sublim decit o atingere de pudra de piper roz pe pometii de cedru  racoros ? Brrrr, iti vine sa-ti scuturi umerii, sa te infasori in simfonia apelor cu arome picante si sa te lasi dus in lumea cuvintelor nespuse si-a intelesurilor ce te iubesc neconditionat, da, caci iubirea e cea care rasare timid dintre asternuturi neasternute inca si povesti spuse la ceas seara si-n ritm de jazz sau blues.
(Si ca un gind la gind la gind cu bucurie, sunt fericita ca Black Opium e liantul care face trecerea catre urmatoarea tema din martie, Parfum de dans.)
yves-saint-laurent-black-opium-eau-de-toilette-pentru-femei___2
23 de păreri la “Parfum de cuvint

  1. Parfumate frumos nu sunt doar slovele tale, ci si prenumele. 🙂
    Multumesc. La multi ani si tie!
    Cu „Black Opium” m-ai atins in aripioara! 🙂 Sunt „fan” Opium, de care o fi, dar de la YSL sa fie! 🙂
    Weekend frumos iti doresc! ❤

    Apreciat de 1 persoană

  2. Sunt singura care nu stie, pe viu, cum miroase acest parfum, dar stiu cum sa mi-l imaginez. Candva, din puterea literelor, cineva mi-a zugravit un chip pe care l-am recunoscut pe strada fara sa-l fi vazut vreodata inainte. De asta sunt total de acord cu tine, in realitatile noastre, cuvintele pot vindeca mai ales in momentele noastre de nevoie lăuntrica. Eu eram dupa o operatie chinuitoare la maleola. In trei locuri o facusem praf. In scurt timp am uitat de asta, pentru ca sub piele mi-au intrat literele, una cate una și tot ele v-au adus pe voi in viata mea – parfum de bucurie! Te îmbrățișez, Mala mea, mereu, mereu..

    Apreciat de 1 persoană

  3. Mala mia, gandurile tale stropite discret cu parfum de slova suava ma infioara si ma rascolesc. Traiesc sentimentul unei atingeri de aripa de inger in somn astral cu unduiri de ape stravezii pe fruntea-mi intinsa de puterea unui zambet si a unei bucurii interioare difuzand in fibrele intinse ale corpului aflat in asteptarea reveriei care va sa vina. Si iata, spusele tale impachetate frumos in parfum de cuvant au darul sa trezeasca dorinte si promisiuni nespuse…

    Apreciat de 1 persoană

  4. Dragă Lăcrămioara, prietena noastră cea-cu-nume-parfumat, mă bucură nespus revenirea poveștii, care iată că răzbate frumos, drept și pur, ca o zi de primăvară senină! Mulțumesc din suflet pentru participare și urări.
    Doamne, cum ai descries amețitorul parfum ales în zi de sărbătoare, un regal de tonuri și mistere, prețiosul Black Opium de la YSL ”simturi ascutind neuronul, un controversat amalgam de muzica scaldata in vanilie si cafea, tainica vrere a absolutului dincolo de aspra atingere a negrului stralucitor”. Ai nu doar respectul și prietenia mea necondiționate, ci și un mare mulțumesc pentru această undă de parfum scris și descris așa cum rareori mi-a fost dat să citesc.
    La multi ani Lăcrămioara, drag condeier parfumat, talentat și cu suflet uriaș! 🙂 Îmbrățișări și gânduri alese!

    Apreciat de 1 persoană

    • Ce sa mai zic Mirela draga, datorita Vienelei am ajuns in casa ta, datorita tie am scos povestile de la naftalina, datorita clubului am incercat sa tin mereu stacheta sus. Si martor mi-e cerul ca, acolo, in casa clubului povestilor parfumate ma simt ca pestele in apa, lasind cuvintele sa zburde intr-o mare libertate.
      In limita timpului o sa incerc sa fiu cit mai prezenta in preajma voastra. Te imbratisez cu mare, mare drag si-ti multumesc inca o data!

      Apreciază

      • Unii vin și rămân cu drag, alții pleacă, dar e bine că noi rămânem ÎMPREUNĂ, care e cel mai frumos cuvânt. Și Clubul, oarecum, asta înseamnă. Să fii fericită! 🙂

        Apreciază

  5. Aveți atât de multă dreptate; cuvântul mântuie și înalță, alină și ne salvează adesea când, din păcate, ori nu, ducem pe umeri poveri diverse. Ne duce mai aproape de noi, de sacru și ne lasă să fim lin, după atâta tulburare a vieții.
    Mă bucur să vă recitesc…atât de mult…

    Apreciat de 1 persoană

    • Doamne copilule, inca imi vin in minte bucati din scrierile tale care erau o alta lume, parca in contradictie cu virsta ta atit de frumoasa ! Inca imi amintesc primele noastre dialoguri, replici!
      Te imbratisez cu drag! Si.. ai grija de Poclid! ❤

      Apreciat de 1 persoană

      • Și eu îmi amintesc vremurile respective; mi-a plăcut întotdeauna și m-a mângâiat duioșia cu care îmi spuneți copilule! Am grijă de Poclid și învăț să lupt. Vă îmbrățișez și eu și vă sărut mâinile zâmbindu-vă!

        Apreciat de 1 persoană

  6. Am sa citez un fragment din cele ce ai scris: „Cam asta a fost pentru mine cuvintul, un ceva simplu care mi-a oferit sansa unei descoperiri si redescoperiri proprii, a unei supravietuiri post divort, a adaptarii la o schimbare brusca de viata, o reasezare in matca unei inaltari in absolutul frumusetii interioare, a sansei unui dialog cu sublimul altor cuvinte apartinind altor sensibilitati umane. Si a fost absoluta experienta, credeti-ma. Dintr-o idee simpla, aceea de-a scrie despre ceva, a iesit un complex de sentimente, de senzatii, de metamorfozari de ginduri care au unit la un moment dat vieti.”
    Nici nu puteai sa dai o definitie mai potrivita demersului de a scrie pe blog. Am facut acelasi lucru, ca o terapie post-despartire extrem de dureroasa. Puterea cuvintelor, de multe ori impartasite cu ceilalti ce mi-au trecut sau carora le-am trecut pragul, m-a ajutat foarte mult.
    Stiu si inteleg perfect.
    Am incercat anul trecut Black Opium. Eu fiind inclinata mai mult spre parfumuri ciprate, mi s-a parut un pic cam dulce si tare pentru mine dar fermecator totusi. Neavand insa curajul sa il port. 🙂

    Apreciat de 2 persoane

    • Stii Elly, imi spuneam acum, citindu-te, ca in momente de cumpana incep neuronii sa intre in alerta . Agitatia, nelinistea, grija, supararea, toate parca scurtcircuiteaza sinapsele alea si produc boom-ul. Eu cel putin asa functionez. Cam intr-o perioada similara celei pomenite mai sus am repus mina pe creion, pe pensula readucind desenul si culoarea in viata mea. Si inca cred ca nu intimplator a fost sa fie.
      Cit priveste parfumul…ei bine, nici eu nu ma simt prea confortabil purtindu-l. E dulce, poate prea dulce pentru mine si simt ca ma copleseste. In schimb, cind il miros doar pe el, sau pe fiica mea…e wow! E exact cum l-am descris.

      Apreciază

    • Se pare ca tabelul pt linkuri a avut ceva problema tehnica asa ca….o sa pun linkul intr-un comentariu, acolo, la Mirela.
      Doamne, imi doresc si eu o terapie cu muntii! Am avut o perioada cind muntele a fost ca un frate mai mare, il simt, inca, ca pe o binefacere completa. Aer, liniste, pace cu sinele, senzatie de suprem si suprematie….e ceva ce nu toti pot intelege.
      La multi ani, Lili!

      Apreciat de 1 persoană

  7. Draga Lacramioara, eu te-am mai comentat, dar se pare ca ceea ce am scris atunci a disparut in marele www …
    Asa cum majoritatea celor ce au scris pe aici spun si eu ca esti o „floricica” tare parfumata! 🙂
    La multi ani si îmi pare bine ca ne-am „întalnit”! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  8. In sfarsit : ati scris din nou.Sunt multe de spus asupra celor scrise de dvs.aici cu sufletul.Simt nevoia sa mai citesc odata cu capul limpede si apoi cu drag voi comenta. Va multumesc !

    Apreciază

Ai ceva de spus ?

